Твір на тему: «Художнє осмислення чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська Мадонна»

...
Голосуйте за цей твір

Може, все почалося тоді, коли однієї ночі 1169 р. володимиро-суздальський князь Андрій Боголюбський, спаливши й пограбувавши Київ, священну дідівську землю, забрав з собою рідкісну ікону. Так Вишгородська Богоматір опинилася на чужині. Відтоді зачаїлася біда в поліських лісах, бо немає прощення роду, який зневажає матір свою.

Недавнє лихо й прадавній гріх розсотує поетове сумління… Народжуються слова, рядки, і ось – поема про вічно зраджену, розтерзану, посивілу, проте невмирущу й всепрощаючу українську мадонну. А ймення їй – Чорнобильська.

Дослідники зауважують, що своєрідність «Чорнобильської мадонни», порівняно з іншими творами на цю тему, у тому, що Іван Драч поставив перед собою завдання не так відобразити подієвий бік трагедії, як дати концентроване вираження свого суб’єктивного переживання її, того потрясіння свідомості, яке вона викликала. Звідси в поемі вічні моральні та філософські питання, вічні образи – від Рубльова до Леонардо да Вінчі, від Вишгородської Мадонни й до Сікстинської, від Марії Оранти до Атомної Японки… Своєрідна символіка поеми зумовлена прагненням, не втрачаючи побутового сприйняття чорнобильської теми, піднестися до глобального узагальнення – у масштабах усієї людської історії та загальнолюдської свідомості.

Центральне місце в системі символів «Чорнобильської мадонни» посідає заглавний образ. Йому притаманна складна трансформація: селянська Мати, Солдатська мадонна, Хрещатинська мадонна. Причому трансформація не тільки зовнішня, а й внутрішня. Адже Мадонна-Мати – це й безмовне, ніби ірреальне, застереження «юних і сивих, а дурних справіку синів».

Та раптом напівмістична проява набуває гротесково-реальних форм – Баба в целофані. Проте й тіні усмішки не викликає цей образ, хіба гіркий щем, який стискає серце й клубком підкочується до горла. Ось вона, Берегиня нашої землі, покинута, ошукана й дитинно-щира усвоїй вірі: «Як же вона залишить прабатьківську землю?!».

Іван Драч творить цей багатоликий образ-символ з химерного й водночас послідовного сплетіння загальнолюдських та національних міфів і мотивів. Тому останній лик мадонни, який постає перед читачем в епілозі, не видається несподіваним: «сива чорнобильська мати» несе на своїх руках «хворе дитя» – нашу планету, всіх нас. Мимоволі згадується апокаліптичне віщування й проникливий погляд Вишгородської Богоматері. Що ж, Чорнобильська мадонна – образ загальнолюдського сумління чи втілення нашого лукавого каяття? Лукавого, бо розуміємо пророцтва після лиха.

Б’є тривогою  в дзвони пам’яті й сумління «Чорнобильська мадонна». Схаменімося, почуймо. І не питаймо, по кому подзвін.


Завантаження...

Схожі твори

  • Сміливі завжди мають щастя Люди звикли говорити про себе, що вони щасливі або нещасні. Але у розумінні кожного, щастя неоднакове. А  деякі люди взагалі вважають себе нещасними все життя, тому що так і не […]
  • Твір на тему: «Образи у творах Євгена Маланюка» Найбільшою проблемою для України є її діти. Тому наступним важливим мотивом для Євгена Маланюка стає мотив кволої нації, нації, не здатної стати ланкою, що з’єднувала б Бога і Україну. Цей […]
  • Твір на тему: «Особливості п’єси Миколи Куліша «Мина Мазайло Любов’ю до України, свідомістю національної гідності пройнята п’єса Куліша «Мина Мазайло». Політична комедія Миколи Куліша є нищівною сатирою на малоросійщину, російський великодержавний […]

Прокоментуйте...или напишите ваш отзыв! Забронировать сочинение чтобы не списали одноклассники тоже здесь!

АНТИСПАМ: (Обязательно ответьте, надеемся у вас нормально с математикой?)


дев'ять + = 10



или прокомментируйте через социальную сеть vkontakte (но лучше через комментарии выше!)